wtorek, 26 lutego 2013

Zęby

Chłopcu posiada dwa zupełnie nowe, eleganckie zęby. Nadal chyba jest zaskoczony tym, że coś mu w paszczy wyrosło. Wygląda ślicznie i od zeszłego tygodnia jest uroczy jak nigdy wcześniej. Po prostu sama słodycz! Opromienia wszystkich swoimi radosnymi uśmieszkami, nadaje jak nakręcony "tatatatatatata", pokrzykuje radośnie i ogólnie jest niemożliwie wręcz słodki. Nastąpił też przełom w leżeniu na brzuszku i teraz Malutek najczęściej urzęduje na podłodze, a na brzuszku potrafi wytrzymać jednorazowo nawet 20 minut. Zaczyna też powoli rozpracowywać o co chodzi z przewracaniem się z brzuszka na plecki.

Noce są duuużo lepsze. Wczoraj np. obudził się tylko raz. Ja jestem leniuch i jak Mały się obudzi ok. 24-1 to biorę go do łóżka bo nie chce mi się stać nad łóżeczkiem i go poklepywać i głaskać żeby usnął, ale jak tata go ogarnia to nie ma zmiłuj i Młody śpi w łóżeczku od wieczora do rana, no chyba że wystąpi jakaś większa awaria. Nadal jest tak, że łóżeczko stoi w naszej sypialni, teraz śpimy z nim na zmianę - raz ja, raz Myszkin. Myślę, że już swobodnie moglibyśmy spać razem, a Mały obok w łóżeczku, ale pewnie Mysia poczytałaby to za rażącą niesprawiedliwość, że my we trójkę, a ona sama jak palec. Zresztą jak Myszkin jest na miejscu to ona łazi do niego w nocy na kanapę (lub do mnie, jeśli to akurat ja śpię na kanapie). Skomplikowany stał się ten układ ze spaniem i trochę mnie to wszystko przeraża. Może pora przeflancować Małego do Mysi? Taki był plan od początku, że dzieci będą mieć pokój wspólny. Ale z drugiej strony, póki on się w nocy jeszcze wybudza to łatwiej jest go ogarnąć jak się ma pod ręką, a nie jeszcze biec do pokoju obok.
Musimy przemyśleć tę sprawę.

Zaczynam eliminować nocne jedzenie i aktualnie daję mu "cienkie" mleko, tzn. 1-2 miarki mleka na 150-180 ml wody. Jak już zęby wyrastają to nie ma żartów ;) Dzisiaj też wybiorę się wreszcie po szczoteczkę do zębów dla Chłopcuszka.

3 komentarze:

  1. Ciekawa jestem czy to cienkie mleko zadziala? A nie jest tak,ze sie budzi zaraz bo ...woda sama? Musialabym przetestowac na Lordzie ale sie boje bezsennej nocy :)

    XXXX

    OdpowiedzUsuń
  2. u nas nie ma żadnych śladów ani oznak zębów... Zu już miała w tym wieku 2. też walczę z nocami, a podaję herbatkę zamiast mleka, już mamy dwa sukcesy, kiedy to młody wytrzymał od 23 do rana bez żarcia i tylko 2 razy go oszukiwałam herbatą... myślę, że cienkie mleko i herbatka działa wtedy kiedy dziecko w nocy chce tylko possać i sie przytulić a tak naprawdę nie jest głodne, ponoć półroczniaki już nie muszą w nocy jeść... ponić oczywiście ;-)

    OdpowiedzUsuń
  3. ząbków gratuluję, a ja Stokrocie jeszcze raz w nocy karmię, ale chyba naprawde jest głodna- chyba w złobku za cienko karmią jednak;)

    OdpowiedzUsuń